Vindbaar in uw regio
Lang niet alle bedrijven willen nationaal of internationaal vindbaar zijn. Denk aan beginnende en kleinere branches die opereren in een veel kleiner terrein, zoals een stad of regio.
Stel: u heeft een stukadoors bedrijf in Amsterdam.
Sterk concurrerende zoektermen, normale SEO: stukadoor, erkende stukadoor.
Minder concurrerende zoekwoorden, lokale seo en regionale seo: stukadoor in Amsterdam, erkende stukadoor in Amsterdam, stukadoors bedrijf in Amsterdam.
Wat u in dit geval doet, is het toepassen van long tail termen (lange zoekopdrachten).
Minder concurrentie op regionale zoekwoorden.
Hoge plaats in Google.nl
Zoektermen gericht op een specifieke plaats of regio zijn minder competitief dan algemene zoekwoorden. Het toepassen van regionale SEO zorgt dan ook voor een hogere plaats in Google.nl.
Meer conversie
Doordat potentiële klanten heel specifiek zoeken binnen een bepaald gebied of regio en hiermee uw bedrijf vinden, is de kans groter dat er een contactmoment plaatsvind.
Bent u al vindbaar in eigen regio en wilt u graag uitbreiden? Dit is mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan nabijgelegen steden, dorpen of regio’s.