Een betere methode voor het inkopen van display advertenties

Display-advertenties hebben de laatste jaren een transformatie ondergaan, van een medium dat enkel “Klik hier!” weergeeft tot een medium dat slim en sexy kan zijn en grote ideeën (zelfs uit de advertentiehistorie) tot leven kan brengen. Nu display-advertenties hun ‘Assepoester-moment’ hebben gehad, vonden we dat de ‘koets’ ook wel aan een upgrade toe is. Daarom presenteren we vandaag enkele wijzigingen die de manier vereenvoudigen waarop u displayadvertenties inkoopt en weergeeft via AdWords.

Een nieuwe plaats voor display-advertenties in AdWords

Al negen jaar lang hebben AdWords-klanten hun displaycampagnes beheerd via een interface die is

bedoeld voor zoekadvertenties. Dat is net zoiets als proberen te rennen met glazen muiltjes: het kan

misschien wel, maar het zou waarschijnlijk een stuk effectiever zijn met de juiste hardloopschoenen.

We geven daarom het Display Netwerk een eigen tabblad in AdWords. Het nieuwe tabblad ‘Display

Netwerk’ dat de komende weken wordt geïmplementeerd, is een interface die volledig is ontworpen voor displaycampagnes. Hier kunt u bieden, targeten en displaycampagnes optimaliseren, allemaal vanaf één tabblad. Klik op de onderstaande afbeelding om de verschillende targetingopties op het tabblad ‘Display Netwerk’ te bekijken (Engelstalig voorbeeld).

Een opgevoerde contextengine

De contextengine, die advertenties aan pagina’s koppelt op basis van zoekwoorden, staat aan de basis
van het inkoopproces voor display-advertenties via AdWords. We zijn achter de schermen druk bezig
deze engine de grootste upgrade tot nu toe te geven: de mogelijkheid het bereik van het Display Netwerk te combineren met de precisie van het zoeknetwerk, dankzij geavanceerde contexttargeting op basis van zoekwoorden. Dit betekent dat u de prestaties van uw contextcampagnes tot op zoekwoordniveau kunt verfijnen, zodat u de prestaties van uw marketingcampagne naar een volledig nieuw niveau kunt tillen. U kunt nu gemakkelijker zoekcampagnes uitbreiden naar het Display Netwerk en de twee soorten campagnes effectiever samen uitvoeren.

Stel dat u displaycampagnes uitvoert voor een reisbureau dat verzorgde reizen aanbiedt naar
verschillende Caribische eilanden. Vroeger zou u thematisch ingedeelde advertentiegroepen hebben
gemaakt, getarget op vakanties naar de Turks- en Caicoseilanden en de Caraïben. Dankzij de nieuwe
transparantie op zoekwoordniveau realiseert u zich misschien dat ‘vakantie op Turks en Caicos’ vier
keer zo winstgevend is als ‘vakantie in de Caraïben’. U kunt uw campagnes optimaliseren om deze
goed presterende zoekwoorden agressiever te targeten en conservatiever te bieden op ‘vakantie in de
Caraïben’.

Visuele inzichten

En zoals de schrijvers van de beste sprookjes weten, brengen plaatjes de betekenis soms veel beter

over dan woorden (of cijfers). Samen met het nieuwe tabblad ‘Display Netwerk’ en de contextengine

introduceren we een nieuwe manier om het bereik van uw campagnes te visualiseren. Door meerdere

targetingtypen te combineren, zoals zoekwoorden, plaatsingen, onderwerpen, interesses of remarketing,

kunt u zien waardoor het bereik van uw campagnes wordt beïnvloed.



Deze wijzigingen zijn enkele van de ingrijpendste stappen die we tot nu toe hebben genomen om
de wetenschap achter zoekadvertenties te combineren met de creativiteit van display-advertenties.
We hopen u hiermee enkele effectieve nieuwe middelen in handen te geven waarmee u klanten kunt
bereiken en interessante en relevante display-advertenties kunt weergeven.

Meer informatie
We zullen het nieuwe tabblad ‘Display Netwerk’ de komende weken geleidelijk beschikbaar stellen aan
alle adverteerders.
     
Voor meer informatie over wat er nieuw is op het tabblad ‘Display Netwerk’ bekijkt u
ons Helpcentrum-artikel.

Luister naar Brad Bender, Director of Product Management voor het Display Netwerk, die meer vertelt
over het tabblad ‘Display Netwerk’ en geavanceerde contexttargeting op basis van zoekwoorden.

Geschreven door Alok Goel, Product Manager Next Gen-Keyword Contextual Targeting; Rebecca Illowsky, Product Manager Display Network Tab; en Claire Cui, Principal Engineer

Heeft u hulp nodig bij het opzetten van uw AdWords advertenties of wilt u een AdWords offerte ontvangen? Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden.